Prezentare documente fara a incalca GDPR in primarii
Intrebare: Suntem o primarie si avem urmatoarea situatie: o regie autonoma ne-a solicitat punerea la dispozitie a unor copii de pe autorizatiie de constructii eliberate si a documentelor ce au stat la baza eliberarii acestor autorizatii. Tinand cont de faptul ca in cuprinsul AC apar numele si prenumele beneficiarilor, adresele de domiciliu, nr. cadastrale ale terenurilor, va rugam sa ne spuneti daca se pot pune la dispozitie aceste documente, fara a incalca prevederile GDPR.
Raspuns: Legea nr. 50 din 29 iulie 1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii in cuprinsul art. 7 prevede:
- alin. 21: Autorizatia de construire si anexele acesteia au caracter public si se pun la dispozitia publicului spre informare pe pagina proprie de internet a autoritatii administratiei publice emitente sau prin afisare la sediul acesteia, dupa caz.
- alin. 21 indice 1: Se excepteaza de la prevederile alin. (21) autorizatiile de construire pentru lucrarile de constructii cu caracter special, daca acestea intra sub incidenta regimului informatiilor clasificate.
- alin. 23 Autoritatile prevazute la art. 4 fac publica emiterea autorizatiei de construire sau, dupa caz, a actului de respingere a cererii pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii si pun la dispozitia publicului urmatoarele informatii: a) continutul autorizatiei de construire si al anexelor aferente, care includ toate conditiile necesare a fi indeplinite de solicitanti, sau, dupa caz, continutul actului de respingere a cererii pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii; b) principalele motive si considerente pe care se bazeaza emiterea autorizatiei de construire sau, dupa caz, a actului de respingere a cererii pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii, ca urmare a examinarii comentariilor si opiniilor exprimate de public, inclusiv informatii cu privire la desfasurarea procesului de consultare a publicului; c)descrierea, dupa caz, a principalelor masuri pentru evitarea, reducerea si, daca este posibil, compensarea efectelor negative majore, conform actului administrativ emis de autoritatea competenta pentru protectia mediului.
Astfel, atat vreme cat nu discutam despre constructii cu caracter special, regia autonoma poate obtine documentele care ii sunt necesare de pe pagina proprie de internet a autoritatii administratiei publice emitente sau prin afisare la sediul acesteia, dupa caz. De asemenea, atata vreme cat discutam despre informatii de interes public, devin incidende dispozitiile Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria GDPR pentru institutii publice
12Apr2024
Ghid pentru implementarea GDPR in cadrul Primariilor
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
valabil la 12 Apr 2024
25Mar2024
Filmarea si fotografierea intr-o institutie publica
de Andrei Savescu
valabil la 25 Mar 2024
13Dec2023
Datele cu caracter personal gestionate in domeniul asistentei sociale
de Andrei Savescu
valabil la 13 Dec 2023
14Dec2023
Institutii publice. Solicitare de transmiterea informatiilor din partea ISC
de Andrei Savescu
valabil la 14 Dec 2023
20Oct2023
Institutii publice. Solicitarea informatiilor ce contin date cu caracter personal de catre presa
de Andrei Savescu
valabil la 20 Oct 2023
11Oct2023
Transmiterea live a sedintelor consiliului local
de Andrei Savescu
valabil la 11 Oct 2023