Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Portal actualizat la 28 Aprilie 2024
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
PortalProtectiaDatelor.ro Un produs marca Rentrop&Straton
  • Intrebari si raspunsuri
  • Modele de documente
  • Opinia Specialistului
  • track_changesControl protectia datelor
  • Organizarea campaniilor de tip giveaway. Obligatii GDPR

    valabil la 02 Aug 2023
    Andrei Savescu Raspuns oferit de
    Andrei Savescu
    Avocat


    Intrebare: Se doreste organizarea unei campanii de tip giveaway organizata de un influencer pe contul sau de instagram pentru a promova produsele unui brand (asadar actiune platita, premiile sunt puse la dispozitie de titularul brandului). Titularul brand-ului nu are acces la datele cu caracter personal, altfel decat pe pagina publica a influencer-ului. Cine este operator in cazul datelor persoanelor ce participa la campanie? Influencer-ul? Sau vorbim despre operatori asociati?

    Raspuns: Daca premiile sunt inmanate de catre influencer, adica daca titularul marcii nu interactioneaza cu persoanele vizate, nu este operator de date cu caracter personal. Accesarea datelor cu caracter personal care sunt facute publice in mod manifest nu necesita actiuni speciale, la fel ca urmarirea oricarui cont al unei persoane pe o retea de socializare.

    Daca titularul marcii va interactiona cu persoanele vizate care primesc bunurile iar colectarea informatiilor se face direct de catre acesta din pagina social media a influencerului, operatorul trebuie ca, atunci cand contacteaza persoana vizata, pentru a-i expedia premiul, sa-i transmita informarea prev. de art. 14 GDPR, inclusiv precizarea ceruta de alin. 2 lit. f) din acel articol.

    Daca informatiile sunt colectate prin intermediul influencerului, atunci cei doi sunt operatori asociati, astfel incat, in afara de informarea prev. de art. 14, este nevoie si de incheierea unui acord de asociere intre operatori, precum si ca esenta acordului de asociere cu privire la prelucrarea datelor sa fie adusa la cunostinta persoanelor vizate.

    Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro

    Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR

    Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
    Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!

    Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

    x