Cum trebuie raspuns solicitarilor privind drepturile persoanelor vizate - solutii pentru contabili
Operatorul (inclusiv persoana imputernicita) are la dispozitie, fara intarzieri nejustificate, o perioada de o luna de la primirea solicitarii pentru a raspunde unei cereri de exercitare a drepturilor de catre persoana vizata in privinta datelor cu caracter personal. In cazul in care cererea este mai complexa, care include si alte tipuri de solicitari, aceasta perioada de o luna poate fi prelungita pana la maxim trei luni, cu conditia ca persoana vizata sa fie informata cu privire la motivele acestei intarzieri in termen de o luna de la cererea initiala.
In cazul in care, din diferite motive, operatorul nu poate furniza un raspuns la o cerere, trebuie ca acesta sa explice solicitantului ca are dreptul de a se plange autoritatii de supraveghere si de a deschide o cale de atac, fara intarzieri nejustificate si in termen de cel mult o luna de la primirea cererii.
Potrivit Regulamentului, comunicarea transmisa in temeiul dreptului la rectificarea datelor si completarea lor, exercitat de catre persoana vizata sunt oferite gratuit. Cu toate acestea, in cazul in care cererile din partea unei persoane vizate sunt in mod vadit nefondate sau excesive, in special din cauza caracterului repetitiv, se poate percepe o taxa rezonabila tinand cont de costurile administrative pentru comunicarea transmisa sau se poate refuza a da curs cererii. In aceste cazuri, va revine sarcina de a demonstra caracterul vadit nefondat sau excesiv al cererii.
In cazul in care, din diferite motive, operatorul nu poate furniza un raspuns la o cerere, trebuie ca acesta sa explice solicitantului ca are dreptul de a se plange autoritatii de supraveghere si de a deschide o cale de atac, fara intarzieri nejustificate si in termen de cel mult o luna de la primirea cererii.
Potrivit Regulamentului, comunicarea transmisa in temeiul dreptului la rectificarea datelor si completarea lor, exercitat de catre persoana vizata sunt oferite gratuit. Cu toate acestea, in cazul in care cererile din partea unei persoane vizate sunt in mod vadit nefondate sau excesive, in special din cauza caracterului repetitiv, se poate percepe o taxa rezonabila tinand cont de costurile administrative pentru comunicarea transmisa sau se poate refuza a da curs cererii. In aceste cazuri, va revine sarcina de a demonstra caracterul vadit nefondat sau excesiv al cererii.
Important!
Raspunsul la o cerere a persoanei vizate de acest tip trebuie furnizat intr-o forma concisa, transparenta, inteligibila si usor accesibila, utilizand un limbaj clar si simplu, in special pentru orice informatii adresate in mod specific unui copil. Informatiile se furnizeaza in scris sau prin alte mijloace, inclusiv, atunci cand este oportun, in format electronic. La solicitarea persoanei vizate, aspectele aferente cererii formulate pot fi furnizate verbal, cu conditia ca identitatea persoanei vizate sa fie dovedita prin alte mijloace. De asemenea, este necesar sa se prezerve o dovada a actiunilor intreprinse ca urmare a cererii formulate de persoana vizata.
Raspunsul la o cerere a persoanei vizate de acest tip trebuie furnizat intr-o forma concisa, transparenta, inteligibila si usor accesibila, utilizand un limbaj clar si simplu, in special pentru orice informatii adresate in mod specific unui copil. Informatiile se furnizeaza in scris sau prin alte mijloace, inclusiv, atunci cand este oportun, in format electronic. La solicitarea persoanei vizate, aspectele aferente cererii formulate pot fi furnizate verbal, cu conditia ca identitatea persoanei vizate sa fie dovedita prin alte mijloace. De asemenea, este necesar sa se prezerve o dovada a actiunilor intreprinse ca urmare a cererii formulate de persoana vizata.
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria Obligatiile persoanelor juridice
31Mai2022
Despre obligatia de informare a persoanelor vizate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
de Andrei Savescu
31 Mai 2022
04Apr2022
Despre drepturile operatorilor in confruntarea cu persoanele vizate
de Andrei Savescu
04 Apr 2022
23Feb2022
Problema transparentei in cazul concursurilor pentru ocuparea unor posturi
de Andrei Savescu
23 Feb 2022
09Mar2020
Raspunderea angajatilor in cazul unui data breach, in contextul folosirii tehnologiei mobile
de Alexandra Jivan
09 Mar 2020
03Mar2020
Pastrarea pentru totdeauna a datelor cu caracter personal
de Andrei Savescu
03 Mar 2020