Pastrarea pentru totdeauna a datelor cu caracter personal
1. Asa cum oamenii trebuie sa-si aminteasca ce au zis, pentru a-si putea respecta cuvantul dat, la fel este necesar si pentru operator sa pastreze evidenta interactiunilor sale, pentru ca sa-si aminteasca ce a discutat .
2. Interactiunea juridica a operatorului cu alte entitati urmeaza, pentru identitate de ratiune, regimul juridic specific conservarii interactiunilor din interiorul operatorului, consemnate in registrele acesteia, adica se pastreaza cata vreme exista operatorul. Pe de alta parte, orice interactiune juridica are, fiecare in parte, un potential litigios propriu, independent si permanent, care se poate manifesta oricand.
3. Orice interactiune cu oameni contine date cu caracter personal, care trebuie pastrate, caci este imposibil sa fie rupta identitatea interlocutorului de comunicarea cu el, adica identitatea interlocutorului face parte integranta din comunicare.
4. In concluzie, datele cu caracter personal cuprinse in registrul de corespondenta nu se pastreaza chiar pentru totdeauna, pentru ca nimic nu dureaza atat de mult, insa in orice caz pe toate durata de existenta a operatorului.
5. De exemplu, e-mail-urile si fisierele atasate trebuie stocate separate si criptat, iar accesarea arhivei de corespondenta se va face in mod limitat, temeinic justificat, doar de catre cine este necesar si exclusiv cu aprobarea managementului operatorului sau in conditiile precizate de acesta.
2. Interactiunea juridica a operatorului cu alte entitati urmeaza, pentru identitate de ratiune, regimul juridic specific conservarii interactiunilor din interiorul operatorului, consemnate in registrele acesteia, adica se pastreaza cata vreme exista operatorul. Pe de alta parte, orice interactiune juridica are, fiecare in parte, un potential litigios propriu, independent si permanent, care se poate manifesta oricand.
3. Orice interactiune cu oameni contine date cu caracter personal, care trebuie pastrate, caci este imposibil sa fie rupta identitatea interlocutorului de comunicarea cu el, adica identitatea interlocutorului face parte integranta din comunicare.
4. In concluzie, datele cu caracter personal cuprinse in registrul de corespondenta nu se pastreaza chiar pentru totdeauna, pentru ca nimic nu dureaza atat de mult, insa in orice caz pe toate durata de existenta a operatorului.
5. De exemplu, e-mail-urile si fisierele atasate trebuie stocate separate si criptat, iar accesarea arhivei de corespondenta se va face in mod limitat, temeinic justificat, doar de catre cine este necesar si exclusiv cu aprobarea managementului operatorului sau in conditiile precizate de acesta.
Newsletter portalprotectiadatelor.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalprotectiadatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Ghid practic - Analiza amenzilor GDPR"!
Articole similare
09Mar2020
Raspunderea angajatilor in cazul unui data breach, in contextul folosirii tehnologiei mobile
de Alexandra Jivan
09 Mar 2020
31Mar2019
LIAnt pentru interesul legitim
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
31 Mar 2019
17Mar2019
Completare on-line a formularului privind responsabilul cu protectia datelor
de Laurentiu Petre
17 Mar 2019
20Ian2019
Transferul de date cu caracter personal catre operatorii din afara UE
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
20 Ian 2019