Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
PortalProtectiaDatelor.ro Un produs marca Rentrop&Straton
  • Intrebari si raspunsuri
  • Modele de documente
  • Opinia Specialistului
  • track_changesControl protectia datelor
  • Semnatura olografa a persoanelor cu functii de conducere


    Intrebare: Semnatura olografa a persoanelor cu functii de conducere din cadrul unei institutii publice trebuie anonimizata atunci cand se cer documente de interes public in temeiul Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public pentru a fi in conformitate cu GDPR?

    Raspuns: Cu titlu general, potrivit GDPR sfera datelor cu caracter personal se refera la orice informatii privind o persoana fizica identificata sau identificabila ( persoana vizata ); o persoana fizica identificabila este o persoana care poate fi identificata, direct sau indirect, in special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un numar de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identitatii sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale. Semnatura unei personane (reprezentarea grafica), ca element singular, nu reprezinta o data cu caracter personal, dar impreuna cu alte date/elemente poate conduce la identificarea unei persoane.

    Legat de intrebarea dumneavoastra, trebuie avute in vedere dispozitiile art. 5 din Legea nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, respectiv fiecare autoritate sau institutie publica are obligatia sa comunice din oficiu urmatoarele informatii de interes public:
    a) actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea autoritatii sau institutiei publice;
    b) structura organizatorica, atributiile departamentelor, programul de functionare, programul de audiente al autoritatii sau institutiei publice;
    c) numele si prenumele persoanelor din conducerea autoritatii sau a institutiei publice si ale functionarului responsabil cu difuzarea informatiilor publice;
    d) coordonatele de contact ale autoritatii sau institutiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail si adresa paginii de Internet;
    e) sursele financiare, bugetul si bilantul contabil;
    f) programele si strategiile proprii;
    g) lista cuprinzand documentele de interes public;
    h) lista cuprinzand categoriile de documente produse si/sau gestionate, potrivit legii;
    i) modalitatile de contestare a deciziei autoritatii sau a institutiei publice in situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate.

    Textul de lege prevede in mod limitative informatiile de interes public care se comunica, iar dupa cum se poate observa, dispozitiile art. 5 nu prevad in mod expres semnatura.

    Potrivit art. 627 alin. (1) din Ordonanta de urgenta nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ, incepand cu data de 1 ianuarie 2020, in administratia publica nu se mai foloseste sigiliul autoritatilor si institutiilor publice, certificarea autenticitatii si forta juridica a actelor fiind date de semnatura persoanei competente.

    In concluzie, fata de dispozitiile citate supra, consideram ca semnatura din documentele anexate si communicate in baza Legii nr. 544/2001 poate fi anonimizata, nefiind o data ceruta in mod expres de lege. Precizam ca adresa de inaintare (raspunsul la cererea formulata in baza Legii nr. 544/2001), trebuie sa contina semnatura persoanei care o intocmeste.

    Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro

    Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR

    Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
    Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!

    Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

    x