Corectitudine solicitare scrisa
Intrebare: Printr-o solicitare scrisa, transmisa prin e-mail catre DPO-ul entitatii, un angajat solicita stergerea numarului de telefon mobil personal din baza de date a angajatorului intrucat considera ca aceasta data cu caracter personal nu este necesara si concludenta pentru gestionarea raporturilor de munca. Solicita, de asemenea, ca stergerea acestei date sa i se comunice la adresa de e-mail de pe care a fost tansmisa cererea. Este corecta si conforma acesta solutionare?
DPO-ul, dupa ce solicita pe e-mail si primeste confirmarea identittii printr-un sms transmis telefonic, constat ca motivul stergerii datei cu caracter personal nu justifica acesta operatiune, intrucat se considera ca prelucrarea numarului de telefon este adecvata - reprezentand modalitatea de a contacta si informa angajatul intr-un mod facil, relevanta angajatul detine acest numar de telefon si a fost pus la dispozitia angajatorului de catre angajat iar utilizarea acestei date a fost limitata la ceea ce este necesar pentru gestionarea relatiilor de munca, conform legislatiei muncii si Contractului Individual de munca.
Prelucrarea acestei date nr. de telefon al angajatului este luata in evidenta in fisa de evidenta a activitatilor de prelucrare a datelor cu caracter personal. Angajatul a semnat o Declaratie din care rezulta faptul ca a fost informat referitor la scopul prelucrarii datelor sale cu caracter personal, precum si despre drepturile si obligatiile sale in context GDPR. In concluzie, nu s-a dat curs solicitarii stergerii numarului de telefon al angajatului intrucat:
-datele sunt necesare pentru indeplinirea scopului stabilit initial gestionarea relatiilor de munca;
-prelucrarea nu s-a efectuat in baza consimtamantului;
-nu exista motive legitime care sa prevaleze in ceea ce priveste prelucrarea sau persoana vizata se opune in temeiul art. 21 alin (2);
-datele cu caracter personal au fost prelucrate legal;
-nu exista o obligatie legala pentru stergerea datelor;
-datele cu caracter personal nu au fost colectate in legatura cu oferirea de servicii ale societatii informationale.
DPO-ul, dupa ce solicita pe e-mail si primeste confirmarea identittii printr-un sms transmis telefonic, constat ca motivul stergerii datei cu caracter personal nu justifica acesta operatiune, intrucat se considera ca prelucrarea numarului de telefon este adecvata - reprezentand modalitatea de a contacta si informa angajatul intr-un mod facil, relevanta angajatul detine acest numar de telefon si a fost pus la dispozitia angajatorului de catre angajat iar utilizarea acestei date a fost limitata la ceea ce este necesar pentru gestionarea relatiilor de munca, conform legislatiei muncii si Contractului Individual de munca.
Prelucrarea acestei date nr. de telefon al angajatului este luata in evidenta in fisa de evidenta a activitatilor de prelucrare a datelor cu caracter personal. Angajatul a semnat o Declaratie din care rezulta faptul ca a fost informat referitor la scopul prelucrarii datelor sale cu caracter personal, precum si despre drepturile si obligatiile sale in context GDPR. In concluzie, nu s-a dat curs solicitarii stergerii numarului de telefon al angajatului intrucat:
-datele sunt necesare pentru indeplinirea scopului stabilit initial gestionarea relatiilor de munca;
-prelucrarea nu s-a efectuat in baza consimtamantului;
-nu exista motive legitime care sa prevaleze in ceea ce priveste prelucrarea sau persoana vizata se opune in temeiul art. 21 alin (2);
-datele cu caracter personal au fost prelucrate legal;
-nu exista o obligatie legala pentru stergerea datelor;
-datele cu caracter personal nu au fost colectate in legatura cu oferirea de servicii ale societatii informationale.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalProtectiaDatelor.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 11 feb 2019.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 25 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 1029 intrebari si raspunsuri.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de clienti folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria Cazuri practice
02Aug2023
Persoana imputernicita cu sediul in alta tara. Autoritatea de supraveghere competenta
de Andrei Savescu
valabil la 02 Aug 2023
07Mar2023
Monitorizarea video in spatiile comune ale mai multor operatori
de Andrei Savescu
valabil la 07 Mar 2023
08Feb2023
Obligatiile avocatilor in privinta datelor cu caracter personal
de Andrei Savescu
valabil la 08 Feb 2023
08Dec2022
Accesul la datele cu caracter personal al unui persoane decedate
de Andrei Savescu
valabil la 08 Dec 2022
01Nov2022
Solicitarea inregistrarilor apelurilor din call center de catre clientii operatorului
de Andrei Savescu
valabil la 01 Nov 2022