Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Portal actualizat la 23 Aprilie 2024
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
PortalProtectiaDatelor.ro Un produs marca Rentrop&Straton
  • Intrebari si raspunsuri
  • Modele de documente
  • Opinia Specialistului
  • track_changesControl protectia datelor
  • Suprimarea (lista de suprimare/lista de opozitie)

    04 Nov 2018
    Andreea COMAN Raspuns oferit de
    Andreea COMAN
    Avocat SAVESCU & ASOCIATII


    Dreptul de a se opune comercializarii directe in conformitate cu articolul 21 alineatul (3) din GDPR nu impiedica un operator sa detina o lista de suprimare, intrucat lista sustine dreptul persoanei de a se opune si este mentinuta in vederea respectarii acestuia mai degraba decat in scopuri de marketing direct.

    Organizatiile ar trebui sa mentina o lista de suprimare (lista de opozitie) a persoanelor care
    s-au abonat sau au spus in mod direct acelei organizatii ca nu doresc sa primeasca marketing.

    Retineti ca persoanele pot cere unei organizatii sa li se indeparteze sau sa li se stearga datele dintr-o baza de date sau dintr-o lista de marketing. Cu toate acestea, in cele mai multe dintre cazuri, organizatiile ar trebui sa urmeze practica industriei de marketing de a suprima detaliile acestora.

    In loc sa stergeti in intregime datele personale ale persoanei vizate, suprimarea implica pastrarea doar a unor informatii suficiente pentru a se asigura ca preferintele lor sunt respectate in viitor. Suprimarea permite organizatiilor sa se asigure ca nu trimit alerte de marketing persoanelor care le-au cerut in prealabil sa nu le transmita. Daca detaliile de contact ale persoanelor vizate sunt sterse in intregime, nu exista nicio modalitate de a va asigura ca acestea nu sunt readuse in baza de date. Stergerea detaliilor de contact ar putea, de asemenea, sa incalce cerintele legale specifice industriei privind durata de pastrare a datelor cu caracter personal.

    Recunoastem ca persoanele vizate isi pot schimba optiunile si ca strategiile de marketing se schimba. Exista unele merite pentru a va asigura ca informatiile despre preferintele oamenilor sunt corecte si actualizate. Consideram ca este acceptabil sa trimiteti un mesaj imediat dupa ce cineva a optat pentru dezabonare, confirmandu-le acest lucru si furnizandu-le informatii despre cum se pot reinscrie, in cazul in care memento-ul reprezinta o adaugare minora si incidentala, mesajul fiind trimis oricum intr-un alt scop. Cu toate acestea, organizatiile trebuie sa faca acest lucru in mod sensibil, nu trebuie sa includa materiale de marketing in mesaj si nu trebuie niciodata sa solicite unei persoane sa ia masuri pentru a confirma optiunea de excludere.

    Exemplu:
    O banca transmite clientilor sai situatii anuale care detaliaza tranzactiile pe conturile lor de depozit in cursul anului precedent. In partea de jos a fiecarei instructiuni se imprima un mesaj pentru a le reaminti clientilor ca pot sa-si revizuiasca preferintele de marketing, indicandu-le cum sa le actualizeze.

    Exemplu:
    Un centru de fitness trimite in mod regulat newsletter catre membrii sai. Unii dintre membri s-au opus acestei utilizari a datelor lor personale, iar centrul de fitness a semnalat in mod corespunzator aceasta obiectie in sistemul lor.

    Centrul de fitness doreste sa se asigure ca aceste dorinte exprimate anterior nu s-au schimbat, mai ales ca inclusiv continutul buletinului informativ s-a schimbat considerabil in ultimele luni si poate fi acum trimis ca un e-mail. Cu toate acestea, centrul de fitness nu poate presupune ca persoanele vizate s-au razgandit. Ar trebui sa presupuna ca eventualele obiectii pe care le-au primit recent reflecta in continuare dorintele membrilor.

    Pentru obiectiile mai vechi, acestia pot mentiona modificarile aduse buletinului de stiri si posibilitatea de a le primi prin e-mail in cursul normal al activitatii si al relatiei pe care o are cu membrul respectiv, cum ar fi o scrisoare de reinnoire a numarului de membri. Totusi, ei nu ar trebui sa contacteze acei membri cu intentia specifica de a le arata de ce lipsesc .

    Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro

    Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR

    Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
    Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!

    Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

    x