Suprimarea (lista de suprimare/lista de opozitie)
Dreptul de a se opune comercializarii directe in conformitate cu articolul 21 alineatul (3) din GDPR nu impiedica un operator sa detina o lista de suprimare, intrucat lista sustine dreptul persoanei de a se opune si este mentinuta in vederea respectarii acestuia mai degraba decat in scopuri de marketing direct.
Organizatiile ar trebui sa mentina o lista de suprimare (lista de opozitie) a persoanelor care
s-au abonat sau au spus in mod direct acelei organizatii ca nu doresc sa primeasca marketing.
Retineti ca persoanele pot cere unei organizatii sa li se indeparteze sau sa li se stearga datele dintr-o baza de date sau dintr-o lista de marketing. Cu toate acestea, in cele mai multe dintre cazuri, organizatiile ar trebui sa urmeze practica industriei de marketing de a suprima detaliile acestora.
In loc sa stergeti in intregime datele personale ale persoanei vizate, suprimarea implica pastrarea doar a unor informatii suficiente pentru a se asigura ca preferintele lor sunt respectate in viitor. Suprimarea permite organizatiilor sa se asigure ca nu trimit alerte de marketing persoanelor care le-au cerut in prealabil sa nu le transmita. Daca detaliile de contact ale persoanelor vizate sunt sterse in intregime, nu exista nicio modalitate de a va asigura ca acestea nu sunt readuse in baza de date. Stergerea detaliilor de contact ar putea, de asemenea, sa incalce cerintele legale specifice industriei privind durata de pastrare a datelor cu caracter personal.
Recunoastem ca persoanele vizate isi pot schimba optiunile si ca strategiile de marketing se schimba. Exista unele merite pentru a va asigura ca informatiile despre preferintele oamenilor sunt corecte si actualizate. Consideram ca este acceptabil sa trimiteti un mesaj imediat dupa ce cineva a optat pentru dezabonare, confirmandu-le acest lucru si furnizandu-le informatii despre cum se pot reinscrie, in cazul in care memento-ul reprezinta o adaugare minora si incidentala, mesajul fiind trimis oricum intr-un alt scop. Cu toate acestea, organizatiile trebuie sa faca acest lucru in mod sensibil, nu trebuie sa includa materiale de marketing in mesaj si nu trebuie niciodata sa solicite unei persoane sa ia masuri pentru a confirma optiunea de excludere.
Organizatiile ar trebui sa mentina o lista de suprimare (lista de opozitie) a persoanelor care
s-au abonat sau au spus in mod direct acelei organizatii ca nu doresc sa primeasca marketing.
Retineti ca persoanele pot cere unei organizatii sa li se indeparteze sau sa li se stearga datele dintr-o baza de date sau dintr-o lista de marketing. Cu toate acestea, in cele mai multe dintre cazuri, organizatiile ar trebui sa urmeze practica industriei de marketing de a suprima detaliile acestora.
In loc sa stergeti in intregime datele personale ale persoanei vizate, suprimarea implica pastrarea doar a unor informatii suficiente pentru a se asigura ca preferintele lor sunt respectate in viitor. Suprimarea permite organizatiilor sa se asigure ca nu trimit alerte de marketing persoanelor care le-au cerut in prealabil sa nu le transmita. Daca detaliile de contact ale persoanelor vizate sunt sterse in intregime, nu exista nicio modalitate de a va asigura ca acestea nu sunt readuse in baza de date. Stergerea detaliilor de contact ar putea, de asemenea, sa incalce cerintele legale specifice industriei privind durata de pastrare a datelor cu caracter personal.
Recunoastem ca persoanele vizate isi pot schimba optiunile si ca strategiile de marketing se schimba. Exista unele merite pentru a va asigura ca informatiile despre preferintele oamenilor sunt corecte si actualizate. Consideram ca este acceptabil sa trimiteti un mesaj imediat dupa ce cineva a optat pentru dezabonare, confirmandu-le acest lucru si furnizandu-le informatii despre cum se pot reinscrie, in cazul in care memento-ul reprezinta o adaugare minora si incidentala, mesajul fiind trimis oricum intr-un alt scop. Cu toate acestea, organizatiile trebuie sa faca acest lucru in mod sensibil, nu trebuie sa includa materiale de marketing in mesaj si nu trebuie niciodata sa solicite unei persoane sa ia masuri pentru a confirma optiunea de excludere.
Exemplu: O banca transmite clientilor sai situatii anuale care detaliaza tranzactiile pe conturile lor de depozit in cursul anului precedent. In partea de jos a fiecarei instructiuni se imprima un mesaj pentru a le reaminti clientilor ca pot sa-si revizuiasca preferintele de marketing, indicandu-le cum sa le actualizeze. Exemplu: Un centru de fitness trimite in mod regulat newsletter catre membrii sai. Unii dintre membri s-au opus acestei utilizari a datelor lor personale, iar centrul de fitness a semnalat in mod corespunzator aceasta obiectie in sistemul lor. Centrul de fitness doreste sa se asigure ca aceste dorinte exprimate anterior nu s-au schimbat, mai ales ca inclusiv continutul buletinului informativ s-a schimbat considerabil in ultimele luni si poate fi acum trimis ca un e-mail. Cu toate acestea, centrul de fitness nu poate presupune ca persoanele vizate s-au razgandit. Ar trebui sa presupuna ca eventualele obiectii pe care le-au primit recent reflecta in continuare dorintele membrilor. Pentru obiectiile mai vechi, acestia pot mentiona modificarile aduse buletinului de stiri si posibilitatea de a le primi prin e-mail in cursul normal al activitatii si al relatiei pe care o are cu membrul respectiv, cum ar fi o scrisoare de reinnoire a numarului de membri. Totusi, ei nu ar trebui sa contacteze acei membri cu intentia specifica de a le arata de ce lipsesc . |
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria GDPR pentru activitati de marketing
09Iun2022
Despre semnificatia juridica a dezabonarii de la newsletter in privinta datelor cu caracter personal
de Andrei Savescu
09 Iun 2022
04Nov2018
Aspecte introductive - privind GDPR in activitatile de marketing
de Andreea COMAN
04 Nov 2018
04Nov2018
Cand ne putem baza pe interesul legitim pentru activitatile de marketing?
de Andreea COMAN
04 Nov 2018
04Nov2018
Care sunt pasii de urmat din perspectiva GDPR pentru compania de marketing?
de Andreea COMAN
04 Nov 2018