Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
PortalProtectiaDatelor.ro Un produs marca Rentrop&Straton
  • Intrebari si raspunsuri
  • Modele de documente
  • Opinia Specialistului
  • track_changesControl protectia datelor
  • Masuri tehnice si organizatorice pentru un lac de agrement


    Intrebare:

    Detin un lac de agrement pe care se pot efectua plimbari cu barca si pescui. Atat lacul cat si debarcaderul sunt monitorizate video, imaginile fiind transmise in direct pe internet. Ce masuri tehnice si organizatorice trebuie sa iau pentru a respecta Regulamentul (UE) 2016/679?



    Raspuns: Din intrebarea adresata reies doua categorii de probleme, respectiv: prelucrarea video a datelor cu caracter personal ale angajatilor si prelucrarea video a datelor cu caracter personal ale clientilor. Ne vom referi, in continuare, la fiecare dintre cele doua aspecte pentru ca au regim juridic diferit.

    I. Supraveghere video a angajatilor

    Supraveghere video a angajatilor este reglementata de Legea nr. 190 din 18 iulie 2018, care stabileste la art. 5 conditiile in care se poate face prelucrarea datelor cu caracter personal a angajatilor in contextul relatiilor de munca.

    Astfel, in cazul in care sunt utilizate sisteme de monitorizare prin mijloace de comunicatii electronice si/sau prin mijloace de supraveghere video la locul de munca, prelucrarea datelor cu caracter personal ale angajatilor, in scopul realizarii intereselor legitime urmarite de angajator, este permisa numai daca:
    a) interesele legitime urmarite de angajator sunt temeinic justificate si prevaleaza asupra intereselor sau drepturilor si libertatilor persoanelor vizate;
    b) angajatorul a realizat informarea prealabila obligatorie, completa si in mod explicit a angajatilor;
    c) angajatorul a consultat sindicatul sau, dupa caz, reprezentantii angajatilor inainte de introducerea sistemelor de monitorizare;
    d) alte forme si modalitati mai putin intruzive pentru atingerea scopului urmarit de angajator nu si-au dovedit anterior eficienta; si
    e) durata de stocare a datelor cu caracter personal este proportionala cu scopul prelucrarii, dar nu mai mare de 30 de zile, cu exceptia situatiilor expres reglementate de lege sau a cazurilor temeinic justificate.

    II. Supravegherea video a clientilor


    Pentru a putea fi prelucrate datele cu caracte personal ale clientilor (persoane vizate), trebuie respectate urmatoarele exigente:
    • asigurarea informarii complete a persoanelor vizate, prin furnizarea tuturor informatiilor prevazute de art. 12-13 din Regulamentul (UE) 2016/679, la loc vizibil, in apropierea camerelor de supraveghere instalate.
    • adoptarea unor masuri de securitate, tehnice si organizatorice, adecvate pentru protejarea datelor personale colectate prin intermediul sistemului de supraveghere video;
    • realizarea informarii persoanelor vizate, inclusiv prin utilizarea de pictograme standardizate in spatiile/locurile monitorizate video, pozitionate la o distanta rezonabila de locurile unde sunt amplasate echipamentele de supraveghere.

    Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro

    Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR

    Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
    Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!

    Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

    x