Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
PortalProtectiaDatelor.ro Un produs marca Rentrop&Straton
  • Intrebari si raspunsuri
  • Modele de documente
  • Opinia Specialistului
  • track_changesControl protectia datelor
  • Marketing - profilare - procese decizionale in cazul unei institutii medicale


    Intrebare: Cu privire la o institutie medicala, cum interpretati termenii marketing, profilare si realizarea unor procese decizionale automatizate, aplicate in domeniul medical?

    Raspuns:
    Din termenii enumerati de dumneavoastra, GDPR defineste, in mod expres, doar profilarea (crearea de profiluri). Explicatiile de mai jos le puteti folosi si in cazul unei institutii medicale.

    1. Profilarea (crearea de profiluri)
    Profilarea (crearea de profiluri) reprezinta orice forma de prelucrare automata a datelor cu caracter personal care consta in utilizarea datelor cu caracter personal pentru a evalua anumite aspecte personale referitoare la o persoana fizica, in special pentru a analiza sau prevedea aspecte privind performanta la locul de munca, situatia economica, sanatatea, preferintele personale, interesele, fiabilitatea, comportamentul, locul in care se afla persoana fizica respectiva sau deplasarile acesteia.

    Crearea de profiluri este un proces format din trei elemente:
    - trebuie sa fie o forma de prelucrare automata;
    - trebuie sa fie efectuata asupra datelor cu caracter personal s i
    - obiectivul crearii de profiluri trebuie sa fie acela de a evalua aspecte personale in legatura cu o persoana fizica.

    2. Procese decizionale automatizate
    Procesul decizional automatizat are un domeniu de aplicare diferit s i poate sa se suprapuna partial cu crearea de profiluri, ori sa rezulte din aceasta. Procesul decizional exclusiv automatizat este capacitatea de a lua decizii prin mijloace tehnologice, fara implicarea umana. Deciziile automatizate se pot baza pe orice tip de date, de exemplu:
    - date furnizate in mod direct de persoanele in cauza (cum ar fi raspunsurile la un chestionar);
    - date observate in legatura cu persoane (cum ar fi datele despre locatie colectate prin
    intermediul unei aplicatii);
    - date derivate sau obtinute prin inferenta, cum ar fi un profil deja creat al persoanei
    (de exemplu, un punctaj de bonitate).

    Deciziile automatizate se pot lua cu sau fara crearea de profiluri; crearea de profiluri se poate efectua fara luarea unor decizii automatizate. Cu toate acestea, crearea de profiluri s i procesul decizional automatizat nu sunt in mod necesar activitati separate. O actiune care a inceput ca un simplu proces decizional automatizat ar putea sa devina una bazata pe crearea de profiluri, in functie de modul in care sunt utilizate datele.

    3. Marketing (direct)
    In general, cand vorbim de marketing acesta include promovarea, publicitatea si vanzarea unor produse si/sau servicii. Ce este important de retinut este ca nu orice activitate de marketing intra sub reglementarea GDPR, textele Regulamentului referindu-se doar la marketingul direct. Marketingul direct inseamna promovarea unor bunurilor si serviciilor direct catre o anumita persoana prin orice tip de comunicare: telefon, e-mail, sms, posta.

    Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro

    Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR

    Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
    Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!

    Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

    x