Datele cu caracter personal colectate online. Recomandari
Prezentele recomandari sunt adresate companiilor care opereaza online, pentru a se asigura in vederea colectarii si utilizarii corespunzatoare a datelor cu caracter personal, apartinand clientilor (nume si adresa de email; inregistrari ale achizitiilor efectuate). Se aplica, de asemenea, datelor cu caracter personal colectate prin utilizarea cooki-urilor, de exemplu, in cazul in care acestea sunt folosite pentru a identifica anumiti utilizatori vizati.
Adoptarea urmatoarelor bune practici va ofera un avantaj competitiv pentru ca utilizatorii vor avea incredere ca datele lor cu caracter personal sunt gestionate in conformitate cu cerintele GDPR si vor fi mai dispusi sa va furnizeze informatiile necesare pentru a desfasura cu succes afacerea dumneavoastra.
1. Luati in considerare daca aveti cu adevarat nevoie sa colectati date cu caracter personal. Nu solicitati utilizatorilor sa se autentifice, inregistreze sau sa ofere detalii ale datelor cu caracter personal, cu exceptia situatiei in care este necesar acest lucru. Este acceptabil sa solicitati aceste informatii, odata ce persoanele vizate formuleaza o cerere de oferta sau decide sa faca afaceri cu dumneavoastra.
2. Atunci cand colectati informatii despre persoane vizate, acestea ar trebui sa stie cine sunteti si in ce scop veti utiliza datele cu caracter personal. Ar trebui sa se regaseasca explicat clar, proeminent pe website.
3. Aveti o obligatie legala sa pastrati datele cu caracter personal ale clientilor securizate. Solicitati echipei de IT sa va sfatuiasca in privinta criptarii datelor cu caracter personal si asigurati-va ca personalul care are acces la datele cu caracter personal este instruit sa pastreze datele cu caracter personal sigure.
4. Dac apelati la o persoana imputernicita, spre exemplu, in vederea gestionarii/administrarii bazei de date, asigurati-va ca incheiati un contract in care sa fie incluse clauze speciale in acest sens, incluziv pastrarea in siguranta a datelor cu caracter personal,
5. Dac aveti de gand sa utilizati datele cu caracter personal ale unui client in scopul de a-i transmite materiale in scop de marketing, spre exemplu, e-mail-uri cu continut promotional, trebuie sa dati posibilitatea sa aleaga in aces sens (sa isi exprime acordul sau sa refuze receptionarea unor asemenea materiale). Trebuie sa aveti in vedere faptul faptul ca noile reguli ale GDPR pot sa depinda in functie de metoda de marketing pe care o utilizati.
Adoptarea urmatoarelor bune practici va ofera un avantaj competitiv pentru ca utilizatorii vor avea incredere ca datele lor cu caracter personal sunt gestionate in conformitate cu cerintele GDPR si vor fi mai dispusi sa va furnizeze informatiile necesare pentru a desfasura cu succes afacerea dumneavoastra.
1. Luati in considerare daca aveti cu adevarat nevoie sa colectati date cu caracter personal. Nu solicitati utilizatorilor sa se autentifice, inregistreze sau sa ofere detalii ale datelor cu caracter personal, cu exceptia situatiei in care este necesar acest lucru. Este acceptabil sa solicitati aceste informatii, odata ce persoanele vizate formuleaza o cerere de oferta sau decide sa faca afaceri cu dumneavoastra.
2. Atunci cand colectati informatii despre persoane vizate, acestea ar trebui sa stie cine sunteti si in ce scop veti utiliza datele cu caracter personal. Ar trebui sa se regaseasca explicat clar, proeminent pe website.
3. Aveti o obligatie legala sa pastrati datele cu caracter personal ale clientilor securizate. Solicitati echipei de IT sa va sfatuiasca in privinta criptarii datelor cu caracter personal si asigurati-va ca personalul care are acces la datele cu caracter personal este instruit sa pastreze datele cu caracter personal sigure.
4. Dac apelati la o persoana imputernicita, spre exemplu, in vederea gestionarii/administrarii bazei de date, asigurati-va ca incheiati un contract in care sa fie incluse clauze speciale in acest sens, incluziv pastrarea in siguranta a datelor cu caracter personal,
5. Dac aveti de gand sa utilizati datele cu caracter personal ale unui client in scopul de a-i transmite materiale in scop de marketing, spre exemplu, e-mail-uri cu continut promotional, trebuie sa dati posibilitatea sa aleaga in aces sens (sa isi exprime acordul sau sa refuze receptionarea unor asemenea materiale). Trebuie sa aveti in vedere faptul faptul ca noile reguli ale GDPR pot sa depinda in functie de metoda de marketing pe care o utilizati.
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria Analize si solutii GDPR
26Oct2023
Stergerea datelor fostilor angajati si exceptii de la aplicarea dreptului de a fi uitat
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
26 Oct 2023
22Feb2023
Siguranta datelor clientilor, din perspectiva GDPR: ce trebuie sa stii despre datele cu caracter personal
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
22 Feb 2023
25Feb2019
Abilitatile cyber security necesare pentru afacere
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
25 Feb 2019
20Ian2019
Consideratii asupra specificitatii domeniului jocurilor de noroc online in contextul GDPR
de Andrei Savescu
20 Ian 2019
20Ian2019
Care este linia de practica cea mai avantajoasa pentru avocati. Avocat-pentru-operator sau Avocat-vanator-de-greseli-ale-operatorului
de Andrei Savescu
20 Ian 2019
20Ian2019
Impactul GDPR in raporturile de munca
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
20 Ian 2019