Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Portal actualizat la 21 Septembrie 2019
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Conditiile de admisibilitate a plangerilor din partea persoanelor vizate


Intrebare: Care sunt conditiile de admisibilitate a plangerilor din partea persoanelor vizate?

Raspuns:
Plangerile adresate Autoritatii de supraveghere trebuie formulate in scris, in limba romana sau engleza, cu respectarea conditiilor prevazute de legislatia in vigoare.

Plangerile pot fi depuse la registratura generala de la sediul ANSPDCP sau pot fi transmise prin posta, inclusiv cea electronica, ori prin utilizarea formularului electronic, disponibil pe pagina de internet a ANSPDCP.

Plangerile primite se inregistreaza in registrul general al ANSPDCP, primind numar si data, si se repartizeaza compartimentului/compartimentelor de specialitate.

Reprezentare. Plangerile se inainteaza personal sau prin reprezentant, cu anexarea imputernicirii emise in conditiile legii de un avocat sau a procurii notariale, dupa caz. Plangerile pot fi depuse si de catre mandatarul persoanei vizate care este sot sau ruda pana la gradul al doilea inclusiv.

In cazul sotilor sau al rudelor pana la gradul al doilea inclusiv se anexeaza o declaratie pe propria raspundere semnata de petitionar, iar in cazul altor persoane, se anexeaza procura notariala.

In cazul in care plangerea este depusa prin intermediul unui organism, al unei organizatii, al unei asociatii sau fundatii fara scop patrimonial, acestea trebuie sa dovedeasca faptul ca au fost constituite legal, cu un statut ce prevede obiective de interes public, si ca sunt active in domeniul protectiei drepturilor si libertatilor persoanelor vizate in ceea ce priveste protectia datelor lor cu caracter personal.

In acest caz, la plangere se anexeaza inclusiv imputernicirea avocatiala sau procura notariala de reprezentare, dupa caz, din care sa rezulte limitele mandatului acordat de persoana vizata, precum si statutul organismului/organizatiei/asociatiei/fundatiei, precum si dovezi privind activitatea acestora in domeniul protectiei drepturilor si libertatilor persoanelor vizate in ceea ce priveste protectia datelor lor cu caracter personal.

Informatii petitionar. Pentru primirea si inregistrarea valabila a plangerilor este obligatorie furnizarea urmatoarelor date ale petitionarului:
  • nume;
  • prenume;
  • adresa postala de domiciliu sau de resedinta;
  • adresa de posta electronica a petitionarului, in cazul in care plangerea este depusa electronic.

Informatii reprezentant. In cazul plangerilor inaintate prin reprezentant, in afara datelor mentionate este obligatorie si furnizarea urmatoarelor date ale reprezentantului:
  • nume si prenume/denumire;
  • adresa postala de corespondenta/sediu;
  • adresa de posta electronica;
  • numar de telefon;
  • numar de inregistrare in registrul asociatiilor si fundatiilor, daca este cazul.

Conditii de inregistrare. Pentru primirea si inregistrarea valabila a plangerilor este obligatorie furnizarea datelor de identificare ale operatorului reclamat sau ale persoanei imputernicite reclamate, respectiv:
  • nume si prenume/denumire;
  • adresa/sediu;
  • sau cel putin a informatiilor disponibile detinute de petitionar, in vederea identificarii acestora.

Semnare. Plangerile trimise se semneaza olograf sau electronic, iar in cazul petitiilor trimise electronic care nu pot fi semnate, Autoritatea de supraveghere poate solicita confirmarea corectitudinii datelor transmise electronic.

Obiectul. La depunerea plangerilor este obligatorie precizarea detaliata a obiectului acestora, a demersurilor intreprinse de petitionar la nivelul operatorului reclamat sau al persoanei imputernicite reclamate, dupa caz, a informatiilor disponibile pentru sustinerea afirmatiilor, precum si anexarea de dovezi concludente, in masura in care le detine.

In cazul plangerilor care au ca obiect incalcarea dreptului la viata intima, familiala si privata in domeniul comunicatiilor electronice si comertului electronic, este obligatorie mentionarea urmatoarelor informatii:
  • numarul/numerele de telefon sau fax;
  • adresa/adresele de posta electronica ori;
  • adresei/adreselor de IP care au legatura cu obiectul plangerii, dupa caz.

In cazul plangerilor care au ca obiect incalcarea dreptului la viata intima, familiala si privata prin transmiterea de comunicari comerciale nesolicitate, prin servicii de comunicatii electronice destinate publicului, este obligatorie:
  • anexarea mesajelor originale primite de petitionar printr-o metoda care sa permita identificarea expeditorului respectivei comunicari, mesaje care trebuie conservate, pe cat posibil, in sistemul electronic utilizat de petitionar.

Petitionarii si, dupa caz, reprezentantii acestora isi asuma raspunderea ca toate informatiile furnizate prin depunerea plangerilor sunt reale si corecte.

Petitionarii au posibilitatea de a utiliza modelele de plangere puse la dispozitie de ANSPDCP.

Caracterul gratuit. Primirea plangerilor la ANSPDCP si analizarea acestora este, de regula, gratuita. In cazul in care plangerile sunt in mod vadit nefondate sau excesive, in special din cauza caracterului lor repetitiv, ANSPDCP poate percepe o taxa rezonabila, bazata pe costurile administrative, sau poate refuza sa le trateze. Sarcina de a demonstra caracterul evident nefondat sau excesiv al cererii revine ANSPDCP.

Newsletter portalprotectiadatelor.ro

Top 10 intrebari si raspunsuri referitoare la implementarea GDPR

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalprotectiadatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Top 10 intrebari si raspunsuri referitoare la implementarea GDPR"!

Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

x