Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
PortalProtectiaDatelor.ro Un produs marca Rentrop&Straton
  • Intrebari si raspunsuri
  • Modele de documente
  • Opinia Specialistului
  • track_changesControl protectia datelor
  • Folosirea camerelor de supraveghere pentru securitatea firmei

    valabil la 15 Nov 2018
    Andreea COMAN Raspuns oferit de
    Andreea COMAN
    Avocat SAVESCU & ASOCIATII


    Intrebare: Avem si noi o intrebare legat de folosirea camerelor de supraveghere, dar nu pentru urmarirea angajatilor. Vrem sa folosim camerele pentru securitate. Adica o camera in interior care bate direct spre usa si spatiul de dupa usa, adica spatiul unde pregatim coletele zilnic pentru curieri (trimitem si primim zilnic colete prin curieri). Problema este ca se poate intampla sa ramana coletele nesupravegheate cateva secunde-minute nesupravegheate si s-a mai intamplat ca a disparut si alt colet pe care nu trebuia sa-l ia curierul. Dar pana am descoperit ce s-a intamplat nu mai puteam face nimic, si mai ales n-am avut nicio dovada. Asta este motivul pentru care am vrea sa montam o camera sa fie supravegheata zona aceea fierbinte unde tinem coletele pregatite pentru curieri. Problema este ca fiind in interior, mai trec si niste angajati prin fata camerei, si cand sosesc la lucru sau pleaca dupa program (acolo fiind singura iesire din imobil). Si mai vin cateodata si clienti care tot prin usa aia intra si pleaca. Deci vom prelucra astfel si imaginile cu angajati sau cu clienti care intra pe usa.



    Mai avem si un alt depozit unde vrem mai multe camere (depozitul fiind mare) tot pentru securitate. Aici camerele vor fi montate in afara cladirii sa vada geamurile, usile si peretii depozitelor, si curtea interioara (intre depozite) deci nu vor fi directionate catre angajati, dar desigur angajatii mai pot trece si trec prin fata acestor camere, mai ales la sosire si plecare. La fel si curierii care vin sa ridice si sa descarce coletele vor fi prinsi de aceste camere.



    Intrebarea mea este care ar fi procedura de urmat in acest caz, si daca putem monta aceste camere pentru scopul descris mai sus. Ne putem baza pe interese legitime? Vreau sa subliniez din nou, scopul nu este urmarirea angajatilor, scopul este securitatea coletelor, marfurilor respectiv depozitului, dar vom prinde si persoane fizice (angajati/clienti) cu aceste camere.

    Raspuns:

    Problema la situatia expusa nu este daca puteti monta camerele de supraveghere pentru scopul indicat, ci daca puteti indica un temei legal dintre cele prevazute de GDPR in articolele 6 si 9 alin. 2. In principiu va puteti baza pe interes legitim daca montati sistemul de supraveghere exclusiv in scopul mentionat, insa un temei mai potrivit ar fi art. 6 alin. 1 lit. c) plus art. 6 lit. d) din Regulament, intrucat angajatorul are obligatia de a asigura securitatea angajatilor conform prevederilor Codului Muncii (mai ales daca asigurarea securitatii se face pe baza de contract cu o firma specializata externa) sau daca legislatia aplicabila in domeniul de activitate prevede obligatia angajatorului de a asigura securitatea.

    Retineti faptul ca trebuie sa identificati si unul dintre temeiurile legale de prelucrare prevazute in art. 9 alin. 2 din Regulamentul (UE) 679/2016, aplicabile prelucrarii datelor cu caracter personal speciale (datelor biometrice), cum ar fi art. 9 alin. 2 lit. b) din Regulament. In mod cert, sistemul video existent pe care doriti sa il instalati trebuie supus unor analize de risc.

    Amplasarea camerelor trebuie sa fie atent revizuita pentru a asigura limitarea pe cat posibil monitorizarea zonelor care nu prezinta interes pentru scopul urmarit - asigurarea securitatii persoanelor si bunurilor, pazei si protectiei bunurilor, control acces. Se incadreaza utilizarea camerelor video in scopul asigurarii securitatii daca cu ajutorul acestui sistem se controleaza accesul in incinta unitatii, se asigura securitatea bunurilor si siguranta persoanelor - angajati ai institutiei sau vizitatori, precum si a bunurilor detinute. Adica: zonele de acces si spatiile destinate publicului, zonele cu acces restrictionat, imprejurimile cladirilor pentru a proteja spatiile exterioare, locurile de pastrare, depozitare si manipulare a coletelor.

    Nu ar trebui monitorizate zonele in care exista un nivel ridicat al asteptarilor privind viata privata, spre exemplu birourile sau spatiile asimilate acestora (de exemplu, spatiile unde se pregatesc coletele, intrucat exista o diferenta intre a tine coletele intr-un anumit spatiu si a le pregati ). Sau daca doriti sa monitorizati aceste spatiii doar in scopul mentionat ar trebui eventual sa aveti in vedere o reorganizare a locului si/ modului de desfasurare a acestei activitati, eventual sa creati un spatiu monitorizat video in care in mod exclusiv sa depozitati coletele.

    De asemenea, sistemul de supraveghere video nu trebuie sa fie utilizat in alt scop decat cel notificat/adus la cunostinta persoanelor vizate (informari/afise) si nu ar trebui sa fie utilizat la monitorizarea activitatii angajatilor sau la pontaj (recomandam sa aveti in vedere si dispozitiile art. 5 din Legea nr. 190/2018). Supravegherea prin mijloace video trebuie utilizata doar in situatia in care mijloacele conventionale aplicate sunt considerabil mai putin eficiente in realizarea obiectivelor mentionate (asigurarea securitatii), conform analizei de risc efectuate la nivelul entitatii.

    De asemenea, potrivit Deciziei nr. 174/2018 a ANSPDCP privind lista operatiunilor pentru care este obligatorie realizarea evaluarii impactului asupra protectiei datelor cu caracter personal ar trebui sa efectuati o asemenea evaluare ale carei concluzii vor fi intr-un sens sau altul, concluzii pe baza carora veti pregati un plan si o documentatie adecvata referitoare la amplasarea sistemelor de supraveghere.

    Daca doriti sa achizitionati sisteme de supraveghere noi sau sa le schimbati pe cele existente recomandam sa va consultati cu un specialist in materie, astfel incat acesta sa nu capteze (de exemplu prin focalizare sau orientare selectiva) sau prelucrarea imaginilor (de exemplu, indexare, creare de profiluri) care dezvaluie categorii speciale de date , ci doar atunci cand este necesar, calitatea imaginilor sa permita recunoasterea celor care trec prin zona de actiune a camerelor.

    De asemenea trebuie sa aveti in vedere ca dispozitivul de inregistrare sa fie amplasat intr-un spatiu bine protejat, asigurat si incuiat corespunzator, pentru eliminarea posibilitatii sustragerii suportului de stocare sau a dispozitivului, in special in timpul producerii unui eveniment.

    Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro

    Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR

    Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
    Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!

    Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

    Articole similare din categoria Analize si solutii GDPR

    06Iul2022

    Dreptul publicului la informare in contextul GDPR

    de Andrei Savescu valabil la 06 Iul 2022
    08Nov2021

    GDPR personalizat in functie de activitatea operatorului

    de Andrei Savescu valabil la 08 Nov 2021
    16Mar2021

    Realizarea unei evaluari de impact

    de Andrei Savescu valabil la 16 Mar 2021
    x